Het brein en de puber - gesprek over taal en belevingswereld
Journalist en onderwijsdeskundige Karim Amghar en hoogleraar neuropsychologie Jelle Jolles gingen onder leiding van journalist en programmamaker Hasna el Maroudi met elkaar in gesprek over de taal en de belevingswereld van leerlingen op het Vmbo en het praktijkonderwijs. Onderwerp van het gesprek: hoe cultuureducatie beter kan aansluiten op de leerling.
De bijeenkomst werd georganiseerd door Poldertheater in samenwerking met Mocca Expertisenetwerk Cultuureducatie. Het gesprek is terug te kijken op YouTube!
Over de Denktank Cultuureducatie in het Vmbo en Praktijkonderwijs
Kunst en cultuur horen thuis in het onderwijs op alle niveaus. Om ervoor te zorgen dat er meer samenhang komt in het aanbod van culturele instellingen en om te voorkomen dat scholen door de bomen het bos niet meer zien, heeft Poldertheater het initiatief genomen voor een Amsterdamse denktank en kennisnetwerk rond kunst- en cultuureducatie in het Praktijkonderwijs en het Vmbo.
De denktank cultuureducatie vmbo en praktijkonderwijs bestaat naast Poldertheater uit de volgende culturele instellingen en scholen: Bekijk ’t, Foam, ICK, School der Poëzie, Calandlyceum, Cburg College, Huygens College, Marcanti College, Montessori Lyceum Oostpoort en Mundus College.